YourHanger. Wake up to a little luxury

Toen Hooks Creative aan Happy Stories vroeg om van een webshop voor kledinghangers een aantrekkelijk premium brand te maken, fronsten we (haast onmerkbaar natuurlijk) even onze wenkbrauwen. Kledinghangers? Die koop je toch gewoon per 10 stuks voor 1€ bij Ikea?



Hooks Creative (producent van point-of-sale materialen voor de mode retail branche) was er heel stellig in: er is markt voor een premium merk kledinghangers in Nederland. Mits we een kwalitatief goed product aanbieden, ondersteund door een brutale brand story en ijzersterke visuals. Per slot van rekening is het Happy Socks óók gelukt om (letterlijk) uit de kast te komen en een A-merk te worden…

The story begins…
In een brainstormsessies met Hooks Creative hebben we eerst geprobeerd vast te stellen wat überhaupt de relevantie van een kledinghanger is. Natuurlijk: je voorkomt ermee dat je kleding als een stel vodden op de grond liggen. Heb je de juiste kledinghanger -een colbertje heeft echt een ander hangertje nodig dan een rok-, dan hou je je (dure!) kleding mooi in vorm. Maar het begint ermee dat een georganiseerde garderobe de start is van een georganiseerde dag. En van een georganiseerd leven. Dat vonden we een mooi communicatief haakje voor een hangertje…

Nieuw leven? Nieuwe garderobe!
In een volgende sessie legden we onze focus op mogelijke doelgroepen. Want wanneer is het belangrijk in je leven dat je je garderobe een make-over geeft? Wanneer is het extra belangrijk dat je een goed gevoel krijgt als je je kledingkast opent? In ieder leven zijn er lifechanging moments: als je een relatie begint, of als je er juist één verbreekt. Als je een geweldige nieuwe baan krijgt. Als je vader of moeder wordt. Of als je op een leeftijd komt dat je denkt: “I really have to start dressing my age…” Met moodboards en buyer persona brachten we onze doelgroepen tot leven.

Wake up to a little luxury
Een premium brand als YourHanger heeft natuurlijk ook een hogere prijsstelling. En hoewel de kledinghangers van YourHanger iedere cent waard zijn, misten we nog een stukje beleving en emotie die de aanschaf rechtvaardigen in het hoofd van de consument. Een stemmetje dat je influistert: soms mag je jezelf best verwennen met een mooi, kwalitatief product. Dat stemmetje heeft uiteindelijk uiting gekregen in de pay-off van YourHanger: Wake up to a little luxury. Iedere morgen vind je een klein beetje luxe in je kledingkast. En dat is toch een heerlijk begin van je dag?

De webshop van YourHanger is nu live op www.yourhanger.com.

Project

Brand story

Klant

YourHanger

Middelenmix

Storytelling, conceptontwikkeling, art direction, copywriting