winning hearts for your brand


Happy Stories is een creatief-strategisch marketingbureau voor storytelling, branding en content marketing. Positionering en (her)activatie van merken en organisaties is onze specialisatie. Dit doen we voor grote en kleine bedrijven, overheid, commerciële en non-profit organisaties.

No story, no glory
Zoals de naam Happy Stories al doet vermoeden, is storytelling onze kernactiviteit. Wij geloven dat merken die een authentiek verhaal vertellen om zo hun potentiële klanten verrassen en inspireren succesvol zijn. Met een goed verhaal bouw je aan vertrouwen: dé basis om uiteindelijk met jou in zee te gaan.
Winning hearts for your brand
Met strategisch inzicht en veel creatieve verbeeldingskracht creëren we een krachtig verhaal rondom jouw merk, organisatie, visie, dienst of verandertraject dat mensen écht raakt en in beweging zet. Altijd gebaseerd op het DNA van het merk en het onderscheidend vermogen in de markt. En vertalen deze brand story naar verrassende content op het platform dat erbij past, op het juiste moment en met de juiste tactiek. Want wij geloven: facts tell, but stories sell.

hier worden wij happy van

Bij elke opdracht nemen we onze opdrachtgevers mee in het denkproces. Wij worden happy van in teamverband aan de slag te gaan. Een goede samenwerking is dé basis voor een mooi resultaat!

1. Merkstrategie en positionering

Merkstrategie en conceptontwikkeling is het meest krachtig als deze gelijk optrekken. Het is een proces waar we met de opdrachtgever aan tafel zitten en meenemen in het denkproces. We stellen confronterende vragen om tot de kern door te dringen. Dat leidt vaak tot verrassende inzichten. Want is een nieuwe huisstijl wel écht de oplossing voor het probleem? Door kritische vragen te stellen bouwen we samen aan jouw unieke brand story. Dat vormt de basis voor conceptontwikkeling.

2. Content creatie die scoort

Onze creatieven vertalen de communicatiestrategie naar prikkelende campagnes. Dat start met een krachtige propositie. In onze eigen studio voor grafische vormgeving werken copywriters, designers en motion graphic artists om van het verhaal een ‘beeldverhaal’ te maken. Een goed verhaal maakt dat je de inhoud tot je wilt nemen. Je wilt lezen, kijken, voelen, ervaren. Vorm en inhoud trekken bij ons gelijk op en versterken elkaar.

3. Last stop: attract, engage, convert

Wij geloven sterk in een structurele aanpak. Onze focus ligt op groeistrategieën en het realiseren van gewenst klantgedrag. We maken ‘entertraining’ content die begrijpelijk, leesbaar, vindbaar en deelbaar is. Die jouw doelgroep in beweging zet. Om het effect te optimaliseren draaien we aan drie knoppen: attract, engage en convert. Zo zorgen we dat je content doet wat ‘ie moet doen. Daar word je toch héél happy van?

happy to meet you!

Nu ben je natuurlijk nieuwsgierig welke happy faces zorgen dat jouw merk geweldige resultaten oplevert. Onze maestro’s, chiefs en captains staan te trappelen om zich aan je voor te stellen met een happy story!

Marieke Seijkens

Maestro of stories >

Marieke Seijkens

Maestro of stories

Is de aanvoerder van de eerste violen en zorgt voor gelijkgestemdheid. Als creatief manager gaat ze de diepte in, schrijft inhoudelijke plannen en stuurt het orkest in het juiste tempo: van mezzo forte tot fortissimo!

marieke@happystories.nl

Diederik de Moei

Sheriff of design solutions >

Diederik de Moei

Sheriff of design solutions

Bouwen, meten en blijven sleutelen tot het écht goed is. Als designer en platformmanager last deze vrolijke kletskous grafische vormgeving met een flinke dosis technische know-how aan elkaar.

diederik@happystories.nl

Marianne Meijer

Captain of happy results >

Marianne Meijer

Captain of happy results

Ladies and gentlemen, here is your captain speaking. Stuurt creatieve storytelling naar strakke plannen en planning tot een happy resultaat. Bellen, bellen, bellen…. altijd met een lach en ’n kop koffie. So, fasten your seatbelts and enjoy your flight!

marianne@happystories.nl

Hanneke Minnen

Key figure of happy moments

Hanneke Minnen

Key figure of happy moments

Met haar assertiviteit weet zij structuur aan te brengen binnen een dynamische omgeving. Deze tiger of timing raakt vele harten met haar uitstekende gevoel voor klantgerichtheid en collegialiteit.

hanneke@happystories.nl
administratie@happystories.nl

Annemijn Coenen

Master of curiosity >

Annemijn Coenen

Master of curiosity

Zet op onbewaakte momenten ideeën op z’n kop. Deze Alice in Wonderland is af en toe een pain in the …(you know what) en altijd op zoek naar nieuwe, verrassende concepten. Absorbeert, adopteert en dirigeert tekst en beeld.

annemijn@happystories.nl

Peter Rademaker

Strategic director of change >

Peter Rademaker

Strategic director of change

Met bronzen stem helpt hij bedrijven om hun pad te vinden. Deze sheriff van Happy Stories analyseert, inspireert, zoekt uitwegen en stippelt de nieuwe koers uit in creatieve copy. Schept verhaalwaarde en… schiet met headlines.

peter@happystories.nl

Robert Claassen

Director of story hacking >

Robert Claassen

Director of story hacking

Is vlagvoerder van Happy Stories en zwaait zijn scepter over artwork en concept. Prikt, duwt en kneedt met veel enthousiasme ideeën tot een scherp concept. Alles in een razend tempo.

robert@happystories.nl